اخبار لند

چگونه کودکانی با شخصیت تربیت کنیم؟

در حالی که والدین برخی از صفات خود را از فرزندان خود به ارث می برند ، باید سعی کنند شخصیت خود را شکل دهند تا بتوانند به راحتی با محیط و افراد جامعه خود سازگار شوند و در زندگی روزمره خود دچار مشکلات اساسی نباشند. البته برای والدینی که دارای شخصیت متعادل اجتماعی هستند ، مهم است که کودک را از مراحل اولیه تولد خود آموزش دهد ، به طوری که در تمام مراحل زندگی از یک شخصیت انسانی و روانی متعادل برخوردار باشد. در این مقاله به مواردی اشاره می کنیم که می توانند در رشد و نمو شخصیت کودک تأثیر بگذارند ، امیدواریم مفید واقع شود.

شخصیت از دیدگاه روانشناسی به این ترتیب تعریف می شود؛ شخصیت ویژگی کلی انسان است ، بنابراین همه در هر سن و موقعیتی دارای شخصیت هستند. به گفته برخی روانشناسان ، این شخصیت از بدو تولد تا پایان زندگی شکل می گیرد و رشد می کند و به همین دلیل هرگز نمی توان از آن به عنوان یک حالت ثابت و تغییرناپذیر صحبت کرد ، عوامل زیادی برای رشد و تکامل شخصیت کودک وجود دارد. آنها م effectiveثر هستند و میزان تأثیر این عوامل به توانایی کودک در درک اهمیت این عوامل در رابطه با خودشان بستگی دارد. رشد شخصیت در کودک از ۲ سالگی آغاز می شود. در ماه های اول زندگی کودک ، رشد چشمگیر شخصیت وی چشمگیر است ، اگرچه این میزان رشد از کودکی به کودک دیگر متفاوت است.

کودک دارای شخصیت است

افراد ، چه جوان و چه پیر ، به خود و شخصیت خود علاقه مند هستند. او همیشه می خواهد توسط دیگران احترام گذاشته شود. شخصیت وی در خانه ، مدرسه یا اجتماع امن است. این علاقه به حفظ شخصیت در همه افراد جامعه مشاهده می شود. شخصیت بخشی از ذات هر فرد است و همه به آن پایبند هستند. هرگز نباید تصور کنیم که کودکان خردسال چنین چیزهایی را درک نمی کنند و به آنها توجه نمی کنند. بنابراین ، باید بپذیریم که فرزندان نیز به نوبه خود دارای منزلت ، احترام و شخصیت هستند و بزرگسالان ، به ویژه والدین ، ​​باید به این شخصیت احترام بگذارند. و در حضور دوست و همکلاسی او را رسوا نکنید و به او توهین نکنید و جرات او را نداشته باشید. اسلام شخصیت و احترام همه مسلمانان ، به ویژه کودکان را در قوانین خود حفظ کرده است. بسیاری از روایات اسلامی بر این نکته تأکید دارند که بزرگسالان به شخصیت کودکان احترام می گذارند و هر زمان که می توانید ، باید شخصیت کودکان را رشد داده و اوج دهید. بزرگسالان باید در رفتار با کودکان محتاط باشند و به احترام به شخصیت فرزندان خود احترام بگذارند و تحت عناوین مختلف مورد ضرب و شتم قرار نگیرند و باید اقدامات م effectiveثری برای حفظ تربیت و تحمل انجام دهند.

والدین الگو هستند

اگر پسری پدری متدین ، ​​متدین ، ​​متفکر و اجتماعی داشته باشد و اگر متوجه شود که همه به خاطر موقعیت والا و فضایل اخلاقی که در پدرش پیدا می شود به او احترام می گذارند ، بدون شک سعی می کند مانند پدرش باشد. دختران یکسان هستند. آنها از بسیاری از کارهای مادرشان تقلید می کنند و مادری که از شخصیت رشد یافته ای برخوردار است و دخترش نیز شخصی مانند او خواهد بود. البته تأثیری که محیط و وراثت در رشد شخصیت دارد نباید فراموش شود. تجربه نشان می دهد کودکی که والدین او بسیار مهربان ، دوست داشتنی ، متدین و مورد احترام جامعه هستند. وقتی در یک محیط بد و نامناسب بزرگ می شوند ، تمام خصوصیات خوب خود را فراموش می کنند و در عوض آنچه را که از دیگران آموخته اند در زندگی خود به کار می گیرند. توجه به این نکته مهم است که کودک در سنین پایین و تا مراحل رشد و تکامل شخصیت همچنان از والدین و معلمان خود به عنوان الگو برای اقدامات خود استفاده خواهد کرد.

چگونه کودک را با شخصیت بارور کنیم

بسیاری از والدین دائماً می پرسند که چگونه با کودک رفتار صحیحی داشته باشیم تا شخصیت در او رشد مثبتی پیدا کند. در اینجا مواردی داریم که از احادیث ائمه و سخنان روانشناسان الهام گرفته شده است. ما برای موفقیت در رشد مناسب شخصیت فرزندان خود ، با تکیه بر مکتب پربار اسلام ، لیستی تهیه می کنیم.

+ نوشته شده در سه شنبه 19 اسفند 1399ساعت 10:49 توسط یاسر | | تعداد بازدید : 62

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]