اخبار لند

روش از بین بردن زردی فرش بعد از شستن

شستن فرش در خانه ترفندهایی دارد که باعث می شود فرش شما کاملا تمیز باشد و آسیب نبیند. زردی فرش بعد از شستشو یکی از مشکلاتی است که اکثر مردم با آن روبرو هستند. روش هایی برای جلوگیری از این مشکل و از بین بردن زردی فرش ها و زردی ریشه های فرش وجود دارد. در این مقاله شما بیشتر با این روش های حیاط خلوت آشنا خواهید شد.

چرا بعضی اوقات بعد از شستن ماشین یا فرش دستبافت کمی لکه زرد روی فرش وجود دارد؟ چگونه می توان از فرش های زردرنگ خلاص شد؟ برای از بین بردن زردی ریشه های فرش چه باید کرد؟

لکه های زرد یا کثیف که پس از شستن روی فرش باقی مانده و در ریشه ها بیشتر دیده می شوند ، به دلیل وجود آب کثیف پس از شستشوی فرش است. این معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که فرش در خانه بدون تجهیزات کافی شسته شود.

در کارخانه قالیشویی ، فرش ها پس از انجام مرحله ماشین لباسشویی یا فرش های دستبافت ، در گلدان های بزرگ و مخصوص (سانتریفیوژهای با قدرت بالا) قرار می گیرند. به این ترتیب با چرخاندن سریع دیگ و استفاده از قانون سانتریفیوژ ، تمام آب فرش از بافت آن تخلیه می شود.

مواردی مانند آویزان شدن روی فرش ، شستشو با دست و پا زدن و موارد دیگر مقداری از آب را تخلیه می کند. پس از مدتی فرش کاملاً خشک می شود اما مقداری آب کثیف یا آب زرد در فرش باقی مانده و خشک می شود. این امر باعث زرد شدن فرش پس از شستشو می شود.

باعث زرد شدن فرش بعد از شستشو می شود

۱٫ اولین استفاده از شوینده های نامناسب هنگام شستن فرش است. هنگام شستشوی فرشهای نازک تر ، باید از شوینده هایی استفاده کرد که خاصیت اسیدی کمتری دارند ، زیرا شوینده هایی که برای الیاف فرش مناسب نیستند باعث از بین رفتن بافت فرش و ایجاد لکه و زردی فرش می شوند. از ماشینهای شستشوی فرش آنزیمی استفاده کنید)

۲٫ مورد دوم جارو کشیدن قبل از شستشو است کسانی که قبل از شستن فرشهای خود را نمی شستند باعث می شود گرد و غبار بین فرش ها باقی بماند و هنگام شستن فرش ها تیره و زرد می شوند.

۳٫ سومین دلیل زرد شدن فرش ، شستشوی نامناسب فرش است. پس از شستشو ، باید آب را کاملاً از روی فرش خارج کرده و پخش کرد ، در غیر این صورت آب کثیف همراه با فرش خشک می شود که این دلیل اصلی زرد شدن فرش است. برای حل این مشکل ، فرش را بغلتانید و آن را روی سطح شیب دار قرار دهید تا آب کاملاً خارج شود.

دلیل زرد شدن ریشه های فرش بعد از شستن

لکه ها و کثیفی هایی که پس از شستشو روی فرش وجود داشته به ریشه ها سرازیر می شوند و به دلیل عدم وجود پاک کننده مناسب یا کمبود آب مناسب ، این آلودگی ها جریان می یابند و در ریشه ها مستقر می شوند.

برای خشک کردن فرش در خانه ، فرش معمولاً آویزان ، آبکش و آب می شود که باعث خشک شدن فرش می شود ، اما رطوبت می تواند به ریشه ها برسد و آنها را زرد کند.

بسیاری از افراد پس از تسطیح فرش ، آن را دوباره آبیاری می کنند و در نتیجه ریشه های فرش زرد می شود.

چگونه می توان پس از شستشو از زردی فرش خلاص شد؟ چه عواملی باعث زرد شدن فرش پس از شستشو می شود؟

روش های از بین بردن زردی فرش پس از شستن

زردی فرش بعد از شستشو اغلب اتفاق می افتد و فرش را کسل کننده و زشت نشان می دهد. اگر فرش خود را می شوید و بعد از شستن متوجه زرد بودن فرش یا ریشه آن می شوید ، می توانید با روش های زیر از رنگ زرد فرش خلاص شوید.

دوباره فرش را با روش صحیح و اساسی بشویید

(یعنی استفاده مناسب از آماده سازی مناسب ، پودر و کم آبی بدن)

اگر وقت و حوصله کافی دارید ، می توانید فرش خود را با روش صحیح شستشوی فرش در خانه (که در زیر می خوانید) بشویید و زردی فرش خود را برطرف کنید.

روش از بین بردن زردی فرش بعد از شستن

از محلول آب ، نمک و سرکه استفاده کنید

این روش بسیار کاربردی است با این تفاوت که ساده است و تأثیر شگفت انگیزی دارد! تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک پارچ و نیم آب را با ۲ قاشق چای خوری نمک و ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید در یک ظرف مناسب مخلوط کنید و تمام فرش را با یک تور پاک کنید. شبکه را حتماً فشار دهید تا آب زیادی نباشد و مرطوب باشد.

درست است ، این قابل عبور است ، اما فقط اگر شما یک تکنسین نیستید که می داند چه کاری انجام می دهد

https://safir-ac.ir/روش-از-بین-بردن-زردی-فرش-بعد-از-شستن/

+ نوشته شده در يکشنبه 24 اسفند 1399ساعت 12:12 توسط یاسر | | تعداد بازدید : 51

ساخت وبلاگ جدید رایگان وی آهنگ مشاور گروپ دکتر ذهن خرید بک لینک از همه بلاگ
بستن تبلیغات [X]